Szegecs képtára
Reformjegyek 2004.

 

2004.02.21-én Kunszentmártonban jártam.
Természetesen nem maradhatott ki a helyi jegypénztár meglátogatása sem. Részletes szemlére nem futotta, hiszen amúgy is késében voltam, és csak a forgalmi szolgálattevő jóindulatának köszönhetem, hogy nem késtem le a vonatot.
(Addig nem indították, amíg be nem vásároltam :)))
Egyébként a személypénztáros is messzemenően korrekt, és segítőkész volt, ritka az ilyen a MÁVon belül...

Lássuk a csemegéket:

Teljesárú menetdíj különbözet - az időszámítás előtti időkből.
MÁV Rt,. helyett csak sima Magyar Államvasutak szerepel a fejlécben.
Az eredeti menetdíj 4 Ft-ját összevetve a mai árával (44Ft) érdekes következtéseket vonhatunk le. :)(

Szomszédja az 50%-os különbözeti jegy már jóval fiatalabb, de az infláció őt is utolérte, 16Ft helyett már 22-t kellett fizetni érte.


Kibocsájtó áll.: Kunszentmárton
Beszerzés ideje: 2004.02.21.
"elővételi"
 

A 67,5%-os kocsikülönbözeti jegy színe alapján azt sugallja, hogy régi, de ha megnézzük az eredeti és az új árát, akkor kiderül, hogy az összeállítás egyik legifjabb darabja.

A mellette figyelő 33%-os már nem olyan ifjú, közel 100%-os drágulást élt át, 24 Ft helyett már 52 díszeleg rajta.

 

 


Kibocsájtó áll.: Kunszentmárton
Beszerzés ideje: 2004.02.21.
"elővételi"

2004.február 20. Ismét Ferencvárosban jártam. Mivel itt nincsenek elsőosztályú kéregjegyek, ezért 2.oszt.+oszt.különbözet kombinációban adják ki a jegyet.

 

 

 

 

Kibocsájtó áll.: Budapest-Ferencváros
Beszerzés ideje: 2004.02.20.
315418 és 315419 -elővételi, "B"

2004.szeptember elsején a Jászságban jártam, és ha már ott voltam, betértem a jászkiséri állomásra is.
Itt a forgalmista ad jegyet, aki -miután közöltem jövetelem célját-, nagyon készséges volt. Bár először azt mondta, nincsenek régiségei, azért utóbb kiderült, hogy mégiscsak akadnak. Reformban a "szokásos" 20%-osból van itt is régi darab.
2. Tiszaföldvár (04)
Nagyon kedves, és segítőkész néni volt, aki még figyelmembe is ajánlott néhány régiséget.
Az igazi csemegék azonban reformban vannak:


20%, 2.oszt, személyvonat, 100km
50%, 1.oszt.,személyvonat, 10km
Ééééés: teljesárú,1.oszt.személyvonati (100km), aminek érdekessége, hogy a közepén van a km skála. A néni azt mondta róla, hogy: "Én negyven éve dolgozom itt ebben a pénztárban, de nem emlékszem rá, hogy rendelni kellett volna belőle"

Nagggggyon komoly! Mondta, jöjjek máskor is :)))
Tószeg (04) (2004.12.12.)

Itt a forgalmista ad jegyet, néhány igazán régi reform mellett a nagy csemegék a bárcajegyek között vannak, ezekről bővebben itt.

Múzeális reformnak számít ez a 33%-os, személyvonati elsőosztály is, rábélyegzett adószámmal.
További csemegék Tószegről...
Kengyel (05) -2004.12.12.

"Totttttttálisan lezüllött egy állomás", a betonjárda ismeretlen fogalom, nagy sárdagonya mindenütt, a váróterem, ill. a jegypénztár, és a kocsma (!) is ugyanabban a helyiségben van, masszív, életcél nélkül tengődő alkoholisták, lezüllött, kiüresedett tekintetű emberek között kellett megvenni azt a néhány jegyet, amit sikerült beszerezni. Kéregből nagyon szegényes készlet,régiség: 0, helyette új reformok vannak, szóval elég nagy csalódást okozott, -azt hittem, hogy mivel kisforgalmú állomás, biztos sok régiség lesz. Nem jött be.

 

A jobb oldali reformjegy nem saját beszerzés, hanem leutazás után került hozzám. Szintén az ötös pénztár adta ki, ezért is került ide.

C)2004.Szegecs, A képek utánközlésének joga fenntartva!

Vissza